23. února 2009

iPod Touch - nechám si ho, je super!

Tak už i já, a to jsem tak dlouho "odolával". Ale vezmu celý příběh hezky popořadě.

Na konci ledna mě zase po letech přepadla myšlenka, že nahradím svům aktuální mobil nějakým tím chytrým modelem. Samozřejmě, že první volba padla na telefon s Androidem. Ale pak jsem zjistil, že jediným dostupným je model G1 od T-Mobilu. Už jsem byl skoro rozhodnut, když mi kolega povídá, že by to nedělal, že to není moc hardwareově povedený mobil a že by volil raději iPhone.

Tak jsem začal své myšlenku ubírat tímto směrem. Ovšem bál jsem se koupit si tak velký telefon, nechtěl bych takovou "plachtu" nosit všude s sebou. Takže jsem zvolil variantu zkouška. Zašel jsem na aukro a vydražil jsem nový iPod Touch.

Je to 14 dní co jsem majitelem a jaký je závěr. Začnu negativní stránkou věci. iTunes fungují pouze pod Mac Os X a Windows. A výhody? Skoro všechny audio podcasty co poslouchám, jsou na iTunes a stahují se mi přímo do iPodu automaticky (pánové z CZpodcastu, je ještě co zlepšovat). Ale co spatřuji jako opravdu skvělou věc je sledování videa. Funguje skvěle, displej je prostě super. Dále jsem se pomocí pluginu do Firefoxu naučil stahovat Flashová videa ze stránek (jako YouTube a InfoQ). Ty jsem pomocí softwaru na konvertování videa pro iPod zkonvertovat do MP4, které je přehratelné na iPodu. A už mám konečně čas se na tato videa podívat (dřív jsem neustále řešil, kdy se na ně kouknu - v práci i doma to byla škoda času), protože cestou v autobuse je to docela příjemná zábava. Druhou skvělou funkčností je prohlížení webu, které přes wifi funguje opravdu super. Především čtení novinek v Google Readeru je promakané na jedničku s hvězdičkou.

Takže můj závěr. Jednoznačně mohu doporučit, jenom velká škoda, že iTunes nejsou i pro Linux. Ale jak dopadne rozřešení mého problému s telefonem? Asi počkám na nějaký Androidí telefon, protože iPhone bych musel jailbrakenout, abych do něj dostal všechen software co bych chtěl, což u Androidu není potřeba. Dále si spíš napíšu aplikaci pro Android než pro iPhone (jako javista).

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj,

jsem rad, ze se ti iPod Touch libil. Pro konverzi videa do iPodu muzu doporucit HandBrake.

Jan

Anonymní řekl(a)...

ipod touch je krásná hračka, taky mám :)
iPod4ever.com