25. května 2008

Test prošel. To je špatně!

Test Driven Development má jednu obrovskou výhodu. Tj. napsat test na neexistující funkcionalitu, pustit jej a ... ano správně ověřit, že test neprošel. Co je to za výhodu?

Přiznám se, že TDD stále není můj šálek kávy. Jestli jsem moc starej a nebo jsem ještě nevyspěl, nevím. Ale stále píšu kód a ten pak testuju a ne obráceně. Stále je moje myšlení tam, že vymýšlím jak věc udělat, když ji tvořím a ne, když vymýšlím test.

No a tady je zakopanej pes, protože pokud chci být korektní, musím manuálně a naprosto proti směru vývoje věcí, nakonec kus kódu pozměnit a zjistit, zda se nestane to co inzeruju v nadpise.

Pokud totiž tento krok neudělám, pak se může stát co se mi už nejednou stalo a to, že testy prošli, ale ne proto, že jsem měl dobře napsanej kód, ale protože test netestoval to co měl.

Stále se přesvědčuji, že Extreme Programming je domyšlené do posledního puntíku a je jenom otázkou času, než to zjistím.

Žádné komentáře: